Slide

“自由之美”中英少兒美術作品交流展
Beauty of Freedom Children’s Art Show

Beauty of Freedom is an exhibition of 7-11 year olds’ work from NingBo Chagall Art School, Corner 9 Art Project and Vicente Cañada Blanch Spanish School. From the outset it is clear to see the joy and exuberance that the children have for their burgeoning art practice.

The work demonstrates an adept handling of the formal elements of art and a diverse approach. Traditional media and craft are demonstrated with enviable skill for such young artists, these works hanging alongside pieces that show the excitement of more experimental approaches to materials and composition.

The pieces hang together with a sense of humour and fantasy – dream like landscapes and whimsical architecture feature in the children’s artwork, sometimes with a distinctive graphic or illustrative style. In other pieces we turn our attention to the creatures that inhabit these places – brush work beetles, magical warriors, multi-eyed monsters and impasto acrylic bears to name just a few.

Overall the exhibition reflects its title – Beauty of Freedom. It is clear that these children have excellent skill that has gone hand in hand with the diligent nurturing of their teachers. Art is all about freedom of expression, the attitude to express in a transcendent visual language. Choosing to hone ones art practice opens up a whole new world – a beautiful freedom – which these young artists will surely long continue to enjoy.

7 月9 日上午,由英國華人藝術家協會主辦的“自由之美”中英少兒美術作品交流展在倫敦諾丁山的The Tabernacle 藝術中心成功舉行,活動得到了寧波夏加兒美術學校、倫敦Corner9藝術項目、倫敦本地西班牙學校Vicente Canada Blanch Spanish School 的參與和支持。英國華人藝術家協會主席奚建軍、寧波夏加兒藝術學校校長王一方、寧波大學潘天壽建築與設計藝術學院院長徐仲偶、寧波大學潘天壽建築與設計藝術學院委員會主任周至禹、倫敦Corner9 藝術項目總監Siglinde Buhl、倫敦知名藝術家Paul Wye 以及著名作家ART.ZIP 雜誌姜蕭然等知名人士參與活動,活動現場還向獲獎的作品創作者頒發證書。

“每個孩子都是藝術家”奚建軍錶示,孩子們來到倫敦這個有著世界上最豐富的美術館和博物館的世界文化藝術中心,能夠看到各個國家不一樣的藝術作品和展覽。此次孩子們所展出的作品都極具創造性和想像力,讓人不經聯想起著名西班牙藝術家巴勃羅·畢加索。他期待看到,在年輕的孩子們中間能夠產生新一代的“畢加索”,希望孩子們在此次倫敦之行中體驗到不同的藝術氛圍,成為中英文化交流的使者。姜蕭然也談道,自己從 7 歲的女兒的繪畫經歷中體會到了“快樂生活”的真諦,並希望孩子們長大以後還能以現在的心態去看待生活。就如同畢加索所說的,每個孩子都是藝術家,問題在於如何確保他長大後依然是。

徐仲偶談道,小孩子想像力要從小培養,並讓他們好奇心能夠得到滿足。當孩子問出“為什麼”時,家長需要去引導孩子的發展,啟發他們多看、多想和多做,父母需要把孩子當作朋友,去挖掘孩子的創造性,切忌用教育之名來約束孩子的成長。與此同時,他也強調了藝術的重要性,教育孩子成長的過程中應將藝術放在第一位,認識到藝術是心、手、腦合一,是一種深刻地情感感知。多“走出去”才能增強藝術感知力。

王一方表示,寧波夏加兒藝術學校已經實行“畢加索計劃”多年。她認為,孩子的東西代表著自由浪漫,就像大藝術家畢加索窮其一生尋找孩童時的感覺。寧波夏加兒藝術學校將孩子從小培養,增強他們的膽量,教會他們認知和欣賞藝術品,用全球性的眼光豐富孩子們的精神世界。她強調,整個活動讓孩子們帶著自己的畫作到各地進行展覽,將自己的藝術與當地藝術家分享,同時讓自己對藝術更有參與感。

王一方還說道,夏加兒藝術學校一行已經踏過台灣、美國、法國、阿聯酋的迪拜,現在來到英國。她一直相信,藝術需要心靈的感知,需要帶孩子們多“走出去”看看。她現在已經帶著孩子們走遍各地的美術館和博物館,增強孩子對藝術的感知,提高孩子發表自我藝術見解的膽量。

夏加兒美術教育是中國知名美術教育品牌。在上海、北京、瀋陽、重慶等地開設了四百餘家校區,與美國、意大利、法國、日本等國家的政府和相關團體建立了長期的互動交流關係,與國內多個城市及港、澳、台地區的藝術團體建立了長期的互動交流關係。同時,學校還與各個國家和地區的學校有著良好的互動,與台灣中山國小進行合作,美國的藝術初中和高中也會從夏加兒學校定期選拔藝術人才。

 

                   

© 2011 ART.ZIP all rights reserved.  ISBN 977 2050 415202

Site by XYCO